22 Šilinių Šešiasdešimt Septintoji...
– Sensti? – vos pamatęs Golių ir net užmiršęs pasisveikinti, pratarė Vidinis-kunigas.
–Tu – ką? Galima buvo senti, kai laiko turėjau daug. Dabar, kai jo nedaug, tai, kunige, būtų nusikaltimas. Mąstau, Vidini, mąstau, kunige. Ir man tai net nesunku.
– Mat kaip! Ir net nesunku.
– Ne vienas mąstau, – įsismaginęs kalbėjo varnas Golius, jausdamas, kad tokia kalba kelia gerą nuotaiką. Panašiai, kaip kažkada, kada jis jaunesnis, anekdotai. Tačiau dabar jų sąmoningai vengė ir savo šnekas stengdavosi papuošti kitaip, dažniau citatomis ir posakiais. Ne visuomet pavykdavo, kaip norėdavosi, bet... senatvė gi, ko iš jos per daug norėti. Tačiau šįkart buvo įsitikinęs, kad Prancūzijos karalius Liudvikas XVI jam padės. – Taip, taip, ne vienas mąstau, o su valstybe, – buvo reikšmingas varnas Golius. – Jeigu į save kaip valstybę nebūtų parodęs Liudvikas (L`Etat, c`est moi), šis reikalas vis tiek nebūtų pasimetęs. Matydamas, tave, Vidini, ir būtent tokį, kokio anksčiau niekuomet netekę pamatyti, jaučiuosi valstybe.
– Maniau, varnai, kad gal tik aš kartais taip būnu prisigėręs, kad net neatsimenu, kaip tai sugebu padaryti. Betgi prieš save matau dar vieną tokių dalykų meistrą. Būk , drūtas, bičiuli, būk smagus, būk drūtas. O aš tikrai tavęs pasiilgau. Bent jau labiau kaip karaliaus Liudviko. Ėgi, kada mes paskutinį kartą matėmės? Sakyčiau, būtent čia, kai pirmą kartą įkūrėme laužą, įžiebtą titnago ugnimi. Turbūt taip... Ir tai buvo Sausio 13-oji.
– Turbūt, kunige. Tačiau dabar, išgirdęs mane, pakartok, ką pasakysiu. Garsiai, kad kuo toliau miškas girdėtų.
– Hm. Ir žvėrys, žinoma.
„Laikas sustojo arba jis buvo toks, kad jo savimi nemokėjome jausti“, – pateikė Vidiniui užduotį varnas Golius.
– Kartoti? Na, ką gi. Nemanau, kad tai sunku. Ne valstybę savyje kurti, – pasakė šis ir neslėpdamas ironijos ir pamėgdžiodamas varno tarseną, gan garsiai atkartojo jo iškalbėtą sakinį. Tačiau Goliui tiek nepakako. Jis tuoj pat citavo dar vieną sakinį, būtent:
„Visi buvome lemties sumesti į krūvą ir atrodė, kad esame būtent ten, kur reikia būti, kai asmeniniai reikalai atitolsta ir nemenka jų dalis persikvalifikuoja, persiformuoja ir tampa TAVO – MANO – VISŲ, kitaip sakant, tampa sudėtine dalelyte visumos, kuomet jie ten svarbiausi“.
– Ir vėl kartoti? O, tai jau sunkiau.
– Aha, Vis dėlto neužmiršta pasakyti:visi buvome lemties sumesti į krūvą. Taigi ir mes tada buvome toje krūvoje, – nežinia kaip ir iš kur atsirado raidžių A, Bė ir Joto trijulė. – Sveiki gyvi. Tikimės, kad prisimenate ir mylite, – pakalbėjo Bė, – tačiau tai jūsų reikalas, o mūsų... Jotai, neužmik...
– Taip, taip, aš tuoj, – atsiliepė Jotas. Ir tarė kaip į publiką: – O dabar paklausykite, kaip toliau atrodo dėdės varno Goliaus pasiūlytas tekstas. Taigi dėmesio, ponai,– paprašė Jotas ir tyliai, lėtai kaip belgas, bet kartu ir solidžiai: – Girdėkite, ponai, girdėkit.
Ir, žinoma, ponai girdėjo:
„Tačiau patikėti šitaip užrašytu tekstu irgi nebūtų protinga. Nebuvo laiko, o tuokart net ir poreikio vienas kito klausti ar per save domėtis, kokie vaizdiniai atsiranda sieloje, kuomet ji atsišaukia į fiziškai juntamus, bet mažai įtikėtinus dalykus. Visi kas kaip, bet daugiausia akimis ieškojome netikėtai dingusio Geltonžandžio, tačiau net nesuradę jo, vargu ar kuris gebėjome pagalvoti, kad jo čia nėra. Buvo lengviau manyti, kad ir dingęs, kad ir nematomas, tačiau jis, žaltys, yra kartu ir dabar stebi mus, norėdamas išgirsti ir matyti, kaip kas atrodome šioje sausio tryliktosios dienoje prie užkurto titnago ugnimi aukuro“.
– Aukuro tai nėra. Minutėlę, ponai. Kai yra titnagas, tai ne bėda, – šokosi prie darbo raidė A.
– Betgi šiandien, ponai, ne Sausio 13 -ji. Tačiau tai irgi ne bėda. Sakau, ne bėda , nes toji diena tokia, kad ją reikia kaip ugnį kūrenti. Visąlaik. Pastoviai. Per visas dienas. Ir saugoti kaip kad vaidilutės šventąją ugnį, kad tik neužgestų, – kažkas pasakė, bet balsas neįsiminė. Jis tuo pat persitvarkė į aidą ir plačiai į visas puses nuaidėjo per visus šilinius.
– Kas čia taip protingai, a? – dairėsi aplink Vidinis-kunigas. Ar tik ir v4l ne jis, Geltonžandis. Taip ir Šešiasdešimt Septintoje Biblijos knygoje parašyta:
Kažkas paskambino, pračiaupęs lūpas,
Ir nuvilnijo it skaudi daina:
„Marcinkonys – biedni žmonės
Po Zervynas prašė blynų“...
Taip, regis, verkauja šilų smėlynai,
Bet ašarų ir čia nėra.
Tik šypsena sulig ausų.
Gerumas vaikščioja jų žodžiais –
Gyvenime kaip dainoje:
„Jiems Zervynos negailėjo
Pilnas terbas privelėjo“...
Ir pamenu, kaip kranktelėjo varnas:
– Ateik! Nors vaikis dar,
Bet blynus valgai nedykai.
Ir atsimink,
Kad mano vardas – GoliusŠklėrius.
Kai reiks iš mirusių nubusti,
Atėjęs pažibėk žvake...
– Beje, ponai, prašau neužsimiršti. Šilinių karalystėje veikia Šešiasdešimt Septintoji Biblijos knyga, – dar pasakė Vidinis-kunigas ir tuoj it varmo kirstas: – O Viešpatie! Tai štai kodėl tavo angelai mane aprengė kunigo drabužiais. O kaip kitaip? Nuo čia prasidėjo ji, Šešiasdešimt Septintoji, ir tebūnie jos šventas vardas...
Nugulę kryžiai. Daug.
Net žemė neišlaiko, –
dar bandė atsiminti Vidinis, bet šįsyk jam tai buvo per sunku.
Moderatorius (-ė): Pakeleivis Sukurta: 2016-09-07 14:40:43 Oje, kiek balsų.
Tikrai visi sumesti į krūvą... Galima ir nuklysti, ypač paskui A, Bė ir Joto trijulę. Visgi nutvėriau gerą mintį-pamąstymą. Tekstu tikėti neprotinga? bet ir nepaneigsi: vaizdiniai atsiranda sieloje, kuomet ji atsišaukia į fiziškai juntamus, bet mažai įtikėtinus dalykus, – o tai reiškia, kad reikia pamatyti ir suvokti tai, kas yra visada (fiziškai, jutimiškai, neįsisąmoninus dar, bet...). Šilinių karalystės terminais kalbant, tenka pripažinti visur esantį nematerialų Geltonžandį (žaltys, yra kartu ir dabar stebi mus).
Ne veltui Šilinių karalystėje veikia Šešiasdešimt Septintoji Biblijos knyga.
Bet įsirašytų ir Goliaus jaunystės anekdotai (citatos ir posakiai niekur nepabėgs). Jei ir ne visada viskas būtų suprasta, tai juokdarys gali būti ir monarchas... Atmintis, nuolat kurstoma ugnis – taip, brandą pasiekus tai vis labiau aiškėja, bet juk valstybė kuriama ir iš visokių keistenybių. Bet kokiu atveju Geltonžandis irgi turi humoro jausmą, žinau.
(štai ir mano filosofijos driekiasi Goliaus jaunystės takais, tik pušelė ne toliau savos kaktos... taip sakė Nadežda ir Potjė, persirengusios geniu).
Vartotojas (-a): nei_sis_nei_tas Sukurta: 2016-09-07 19:29:23
Protingos Goliaus mintys:
„Laikas sustojo arba jis buvo toks, kad jo savimi nemokėjome jausti“...
„Visi buvome lemties sumesti į krūvą ir atrodė, kad esame būtent ten, kur reikia būti, kai asmeniniai reikalai atitolsta ir nemenka jų dalis persikvalifikuoja, persiformuoja ir tampa TAVO – MANO – VISŲ, kitaip sakant, tampa sudėtine dalelyte visumos, kuomet jie ten svarbiausi“.
Abejoju, ar bent kiek atitinka tikrovę, kad Marcinkonyse būtų buvę biednesni žmonės už Zervynose gyvenusius. Begrybaudama už Marcinkonių, buvau užėjusi "Žiguliuką" įverstą į duobę (panašu, kad tai buvo partizanų bunkeris). Pasijaučiau nelabai kaip, lyg mane stebėtų kas nors. Bematant atsiradau prie savo mašinos. Biedni mašinų nemėto bet kur.
Jeigu Šilinių karalystėje veikia Šešiasdešimt Septintoji Biblijos knyga, tai nieko keisto - Geltonžandžio trasformacija.
Su įdomumu perskaičiau.
Vartotojas (-a): spika Sukurta: 2016-09-07 20:20:02
Visuomet man įdomu skaityti Jūsų kūrybą. Ačiū.